Статьи

Red Bull Cliff Diving 2011 - фінальний етап в Ялті

1. День перший: Прибуття
  2. День другий: Змагання
  3. День третій: Додому

Ось я нарешті вирішив написати про своє невеликому подорожі до Криму, яке пройшло майже два місяці тому.

У серпні я дізнався, що 4 вересня у нас в Україні буде проведено фінальний етап світової серії зі стрибків зі скель у воду - Red Bull Cliff Diving. Довго не думаючи, я вирішив з'їздити подивитися на майстрів цього унікального виду спорту, що здійснюють стрибки зі скель з неймовірною висоти 27 метрів.

День перший: Прибуття

03.09, субота. Ранковим поїздом я доїхав до Сімферополя. Біля вокзалу, на автобусній станції, панував хаос - маршрутка, водій якої запевнив, що зараз поїдемо на Ялту, і можна без квитка, раптово обзавелася табличкою з часом відправлення, і її заповнили люди з квитками. Тоді я пішов на тролейбусну зупинку, яка знаходиться поруч, і взяв там квиток до Ялти. Через двадцять хвилин я вже їхав в тролейбусі. Поступово почали зустрічатися пейзажі гір, а ближче до Алушти стали видні численні виноградники, деякі з них були посаджені прямо біля дороги.

Кримські гори нагадали мені про дитинство, коли я влітку бував на Кавказі. Звичайно, у нас гори не такі великі, але це вже інша історія.

Через два з половиною години ми в'їхали в Ялту, за вікном було море, яке йшло в нескінченність, зливаючись з небом. Затримуватися я не став, і сів на маршрутку до Ластівчиного гнізда, яке знаходиться в селищі Гаспра (місцеві кажуть Гаспра, можливо це стара назва селища). А взагалі, якщо подивитися на карту, то всі селища, які розташовані біля Ялти (Гаспра, Лівадія, Ореанда), разом з самим містом складають Велику Ялту.

Ось я і на місці, спускаюся до Ластівчиного гнізда. На півдорозі до замку я бачу, як через скель з'являється Титанік величезний корабель, який виявився круїзним лайнером Queen Victoria , Що вміщує на борт дві тисячі пасажирів, не рахуючи тисячі обслуговуючого персоналу. Як я з'ясував в інтернеті, з Ялти він відправився до Одеси, в рамках свого середземноморського турне.

Через хвилину лайнер зник з очей, а я пішов на пристань, з якої дуже добре видно замок і місце для стрибків:

Хоча спочатку Кліфф-дайвери стрибали і стрибають прямо зі скель, на спортивних заходах для них споруджують невеликий майданчик. На ній йде підготовка:

На ній йде підготовка:

Вид з Ластівчиного гнізда на Чорне море:

А ось я вперше з'являюся на фото в своєму блозі. Під час велопоездок під літнім сонцем я непогано засмаг:

Під час   велопоездок   під літнім сонцем я непогано засмаг:

Внизу встановили великий екран, на якому під час змагань будуть показувати стрибки та інтерв'ю спортсменів.

Стало темніти, і після огляду місця проведення стрибків (всередину самого замку не пускали), я піднявся назад до траси, де відразу за нею знаходиться територія Ялтинського гірничо-лісового природного заповідника, там я і розмістився зі спальником в оточенні химерних кримських дерев, які від спеки скинули всю свою кору.

День другий: Змагання

04.09, неділя. Вдосталь виспавшись і поснідавши, о 6:30 я відправився займати місце для перегляду змагань. Вчора переконався, що вибір невеликий, а людей очікувалося багато. На найзручніше місце - причал біля підніжжя скелі, з якої будуть стрибати - нікого не пускали, воно було відведено для більш важливих гостей. Залишилася невелика оглядова площадка, але на неї ближче до 9-ї години стало припікати сонце, і я вирішив приєднатися до тих людей, які вирішили забратися на скелі. Там була хоч якась тінь від чагарників, і можна було зручно прилягти і спостерігати за тим, що відбувається на Ластівчиному гнізді.

До старту змагань залишалося години півтори. На фотографії здається, що зона стрибків знаходиться дуже далеко, але насправді видно було все відмінно.

А ось фотографія, де по зростанню людини на майданчику можна прикинути, наскільки велика висота ці 27 метрів:

Коли прийшов час, Кліфф-дайвери виконали по одному разминочному стрибка, перед яким активно розминалися на майданчику.

На цьому фінальному етапі змагань було 4 серії стрибків. Перша серія пройшла 3го вересня, тому спортсмени вже встигли випробувати місце і заробити перші бали. У другій серії стрибки були, так би мовити, «легкими», з фіксованим коефіцієнтом складності. Третя серія стрибків виконувалася з необмеженим коефіцієнтом, і в ній кожен з тринадцяти спортсменів показав на що він здатний. У фінальну четверту серію потрапили шість кращих стрибунів, серед яких виявився і українець Олександр Куценко:

• Гарі Хант (Англія)
  • Артем Сильченко (Росія)
  • Міхал Навратіл (Чехія)
  • Олександр Куценко (Україна)
  • Сиріл Умеджкан (Франція)
  • Алан Коль (Люксембург)

Гарі Хант (Англія)   Артем Сильченко (Росія)   Міхал Навратіл (Чехія)   Олександр Куценко (Україна)   Сиріл Умеджкан (Франція)   Алан Коль (Люксембург)

В останній серії коефіцієнт складності також був необмеженим. Найскладніший стрибок виконав Гарі Хант, але його вхід в воду був змазаний. Хто здивував своєю технікою виконання, так це росіянин Артем Сильченко, якого тут дуже тепло підтримували. Після кожного стрибка він зривав оплески, так як його виконання було просто ідеальним - він входив у воду практично без бризок. Судді також високо оцінили його стрибки, і в підсумку він обійшов британця Ханта і став чемпіоном ялтинського етапу, поставивши заодно рекорд за кількістю очок, набраних на одному етапі. Люди на землі і на воді вітали переможця навіть більше, ніж Гарі Ханта, який був нагороджений як переможець сезону 2011 року.

У чемпіона Ялти Артема Сильченко беруть інтерв'ю. Він, звичайно ж, радий перемозі, адже в цьому сезоні він не раз посідав друге місце, і ось вона довгоочікувана перемога.

Кращі стрибки:

Змагання закінчилися, і я відправився до Ялти пішки, бо все маршрутки їхали забиті, і втиснутися туди з моїм рюкзаком було неможливо. По дорозі я пройшовся по Сонячній стежці - історичної доріжці, що йде уздовж траси. На самій трасі немає узбіччя, тому йдеш прямо по дорозі і постійно стежиш, щоб на повороті не було машин. Так я йшов близько години, потім все-таки сів у маршрутку. Доїхав до набережної, там знайшов гальковий пляж, який знаходиться біля міського порту. Швидко занурився в море і поїхав на автовокзал. Як тільки я вийшов з тролейбуса, почався дощ. Ночівля в спальнику під відкритим небом зірвалася. Попитати у тусуються біля автовокзалу бабусь, я дізнався, що ночівля обійдеться мені в 150-200 гривень. Але тут я побачив оголошення про кімнатах тривалого відпочинку автовокзалу, 80 гривень за добу. Вирішив зупинитися там, тим більше що прямо звідти мені потрібно було їхати на наступний ранок. Кімната виявилася пятиместной, крім мене там був хлопець з Москви, який у дитинстві жив в Дніпропетровську, а потім заселився чоловік, який теж виявився з мого міста. Ми трохи поговорили про Євро 2012 і про долю Дніпропетровська в ньому, і про те, що на думку місцевої газети, в Ялті занадто багато людей, які ніде не працюють, але непогано заробляють.

День третій: Додому

05.09, понеділок. О восьмій годині я встав, спустився на перший поверх до кас, взяв квиток на маршрутку до Сіфмерополя. По прибуттю виявилося, що маршрутка всього на півгодини менше їхала, ніж тролейбус. До відправлення поїзда я похитати по місту, зайшов на ринок, купив місцевих сувенірів.

Поїзд трохи затримався, але далі їхав за розкладом, і пізно ввечері я вже був в Дніпропетровську.